?

Log in

No account? Create an account

Previous Entry | Next Entry

Колись давно я побував на тренінгу Френка Пюселіка (ні грама не реклама). Одне з базових понять того тренінгу хочу розказати тобі, милий власнику - бо на ньому базується вся подальша музика, винесена в заголовок. Мова йде про поняття зрілості, або по-їхньому - levels of maturity.
Отож, їх є чотири:
• Перший рівень - (Радянський працівник на ставці) працює, лише коли за ним наглядають. Йому треба поставити завдання, перепитати чи він все зрозумів, через деякий час - проконтролювати виконання, в кінці - перевірити, чи все добре зроблено.
• Другий рівень - (Працівник Макдональдсу) - будучи навченим, виконує те, чому навчили. Вчиться, прочитавши інструкцію (чи процес). Доповідає про виконання тоді, коли робота реально виконана.
• Третій рівень - (Менеджер будь-якого рівня) - Планує досягнення цілі (для себе та підлеглих), пояснює, чому план є коректним; пише інструкції (чи процеси) і вчить її виконувати людей другого-третього рівня; контролює досягнення цілі; в підсумку - відповідає за досягнення цілі.
• Четвертий рівень - (Звэзда) - Людина, котра досягає цілей, але не терпить планування, субординації та ін.
Я прошу пробачення Френка за надто вільну інтерпретацію матеріалу (там ще йде багато матриць, стрілок, процентів). Але цієї дефініції є достатньо для мого допису.

Критично важливе зауваження від Френка - цей рівень визначає бос (на вершині - ти, мій милий власнику). Бос сам собі повинен дати відповідь: як Я маю вести себе по відношенню до от цього конкретного підлеглого. Я пропущу рекомендації ”як визначити зрілість підлеглого” - скажу лише, що кожна людина має свій рівень зрілості і бос, керуючи підлеглим не в відповідності з його, підлеглого, рівнем зрілості, псує себе, підлеглого та бізнес в цілому.
Давай прикинемо, милий власнику, що буде, якщо до людини з одним рівнем зрілості ВІДНОСИТИСЬ (ми пам’ятаємо: рівень зрілості - це відношення боса до підлеглого) як до людини з іншим рівнем. Отже, якщо:
x) до людини першого рівня відноситись як до другого: нічого не буде зроблено, і винен в цьому буде не підлеглий а бос: людину треба було контролювати тщатєльнєй;
xx) до людини другого рівня відноситись як до першого: дуже швидко людина або скаже ”бос, ти задовбав своїм гіперконтролем”; або почне демотивовано виконувати лише прямі вказівки боса (а не те, що написано в інструкції); або просто звільниться;
xxx) до людини четвертого рівня відноситись як до третьго (наприклад, примусити впровадити CRM систему свого комерційного директора, який до цього просто продавав і продавав непогано): підлеглий роздратується, скаже ”boss, shut up and let me do it” (цопірайт Френка); якщо ж ти будеш наполегливим - людина просто звільниться. Або запартачить тобі весь бізнес - просто щоб довести, що твій підхід не є правильним. І він буде правий, милий власнику. Бо твій підхід до цього-от конкретно взятого топ-менеджера є неправильним.
Ну як, милий власнику, ”многа букафф”? Вже переходжу до філософських висновків.

Коли створюється бізнес, він створюється людьми четвертого рівня (орієнтованими на досягнення будь-яким способом) та обростає людьми першого рівня (люди четвертого рівня не люблять створювати інструкцій, вони воліють ”відменеджерити” проблему на місці).

Менеджмент - переважно однодумці четвертого ж рівня, такі ж ”звьйозди”, настроєні на досягнення мети будь-якими засобами.
А от величенька компанія (в ідеалі) - це ієрархія людей третього рівня (так-так, і на вершині - третій рівень), які керують другим-третім рівнем. При цьому в особливих випадках для супернеобхідних ”звьйозд” четвертого рівня створюються суперкомфортні ”парники” (а менеджмент третього рівня, розуміючи всі плюси та мінуси, закладаються в планах на певні ризики, пов’язані з існуванням ”звєзди”). А людей першого рівня виганяють як тільки буде встановлена нездатність працювати на більш високих рівнях.

Не питай мене, як компанія з босами четвертого рівня та підлеглими першого має перетворитися на компанію з босами третього рівня та підлеглими другого - це Френків хліб (знову ж таки, ні разу не реклама).

Я лишень знаю: якщо у тебе, милий власнику, є ”звєзда” в топ-менеджерах - в зоні її, ”звєзди”, відповідальності, не може бути побудовано ні нормальних цілей (босе, я зроблю все, що треба), ні процесів (босе, я краще знаю, як мені керувати своїми людьми), ні мотивованих бюджетів, ні системи управління, яку прийнято називати ERP. Це саме той варіант, який я описав як xxx.
Якщо ж ”звєздою” четвертого рівня є ти, мій милий власнику - що ж, я можу тобі зекономити багато грошей відмовивши від наперед провального проекту впровадження якоїсь-то системи та порекомендувати Френка.

Crisis management. Finance management. ERP implementation. Just call.