?

Log in

No account? Create an account

Previous Entry | Next Entry

Отож, затюкані мої головбухи, прийшов час підводити підсумки. Давайте намалюємо загальну картинку оподаткування Засраного Малого Підприємства, як це бачу я.

Отож, в попередніх дописах я порозмірковував над наступними речами, що складають ядро нашої системи:

1. Податки:

  • Податки з зарплати та Соціальне страхування працівників

  • Податок на прибуток

  • ПДВ

  • Податок на землю.

2. Тотальний контроль доходів, руху готівки та переміщення товарів.
3. Відсутність податкового контролю формування "собівартості", прийняття американської моделі "собівартість через інвентаризацію"
4. Відсутність будь-яких пільг по ПДВ, прив'язка пільгових виплат до матеріальних показників (площа землі, кількість проданих голів, тощо)

А тепер подивися, милий мій власнику ЗМП, як виглядатимуть твої буденні обов'язки по відношенню до податкової.

1. Зареєструвати в "хмарі" податкової системи кожну виписану тобою накладну (чи ТТН - якщо ти переміщаєш між своїми складами). Або - вибити чек у випадку готівкового розрахунку. По принципу, аналогічному теперішнім розрахункам через РРО, накладна чи ТТН повинна бути зареєстрована в момент відпуску товару покупцеві (чи перед початком переміщення на інший власний склад). Це найбільш рутинна частина твоїх обов'язків. Однак, виписувати накладні - це частина обов'язків ПРОДАВЦІВ, як і вибивати чек РРО. Тому я не буду калькулювати цей пунктик в витратах часу на облік.
2. Прийняти нових працівників на роботу, звільнити старих. У тебе до 100 працівників, милий мій власнику ЗМП. "Тєкучка" - ну нехай 30%. Виходить троє. Якщо ти будеш платити соціальне страхування через зарплатну аґенцію - тобі треба всього лише ввести ДРФО та телефон працівника. Якщо будеш платити сам - потрібно сформувати три платіжки, по одній на кожного прийнятого. По звільненому - повідомити зарплатній аґенції ДРФО звільненого та причину звільнення. 30 хвилин на місяць.
3. Виплата зарплати.  Заходиш на сторінку податкової аґенції, відкриваєш список співробітників, напроти кожного вписуєш суму зарплати. Через 10 хвилин тобі приходить до сплати загальний рахунок на все - і на зарплату, і на податки, і на послуги бюро. Оплачуєш. Витрати часу на оподаткування - 0.
4. Сплата соціального внеску. Знову ж таки - рахунок, сформований зарплатною аґенцією і його сплата. 15 хвилин на місяць.
5. Поповнення ПДВ-рахунку. Нехай - три рази на місяць по 5 хвилин. 15 хвилин разом. Ти ж пам'ятаєш, милий мій власнику, що податковий кредит зараховується тобі автоматично та безумовно?
6. Набратися терпцю і вбити в "хмару" всі свої готівкові покупки: реєстраційний номер продавця, номер касового апарату, номер чеку по кожному чекові. Суму та номенклатуру система знайде сама.

Всього місячні податкові турботи займають ГОДИНУ часу. І все.

Тепер залишаються річні обов'язки. Річних податків два: податок на землю та податок на прибуток.
Податок на землю, милий мій власнику ЗМП, дуже простий. Платиться відповідно до рахунку-повідомлення, виставленого місцевою владою. Ти - лише платиш. 5 хвилин на рік. А, до речі - платять лише власники, тому ти, милий власнику магазинчика, і ти, милий власнику ресторанчика - нічого не платите.

І от, самий грізний пунктик - податок на прибуток. Він калькулюється не просто, а дуже просто.

  1. Ти, милий мій власнику, вже ввів в "хмару" всі свої продажі - вони ж будуть і доходами.

  2. Твої постачальники вже ввели в "хмару" всі відвантаження тобі - вони ж будуть і твоїми витратами.

  3. Ти вже ввів в "хмару" протягом року всі чеки своїх готівкових покупок - це теж твої витрати.

  4. Ти вже ввів в "хмару" витрати на заробітну плату та податки на\з неї - і це твої витрати.

Так незамітно три четвертих твоєї калькуляції опинилось в "хмарі" і вже готові до використання.
Що ми робимо додатково? Та всього нічого.

  1. Позначаємо в "хмарі" ті покупки, які ми визначили як "основні засоби". Вони просто почнуть амортизуватися - там же, в "хмарі" - 15 хвилин на рік (це можна робити і щомісяця, щоб не забути)

  2. Вводимо в "хмару" свої "умовні продажі" - це те, що "було використано не в господарському обороті" (це теж можна і навіть бажано робити щомісяця) - 15 хвилин на рік.

  3. Робимо інвентаризацію своїх запасів (процедура, передбачена бухобліком а тому не пов'язана з оподаткуванням) - 0 хвилин.

  4. Вводимо результати інвентаризації. Для товарів, залишок яких перевищує 100 тисяч гривень - залишки в "хмару" вводимо поартикульно, вибираючи артикул з накладних постачальника (вони-ж бо є в "хмарі", еге ж?). Решту - вказуємо загальною сумою - 1 година на рік. (хоча може бути і 15 хвилин, хто зна).

  5. Платимо податок на прибуток - 5 хвилин на рік.

Авансові внески? Давай згадаємо, милий мій власнику ЗМП, для чого вони існують. А існують вони для того, щоби надходження від податку були рівномірними по року.
А як ще можна зробити сплату прибутку рівномірною? Правильно, нехай різні платники мають різні строки сплати податку. Наприклад, нехай прибутково-податковий рік буде прив'язаний до дати реєстрації компанії. Місяць реєстрації вважається першим податковим місяцем. Зареєструвався в червні - то твій податковий рік триває з червня по травень. В кінці травня робиш інвентаризацію, в червні платиш податок.
Це, до речі, дає ще одну цікаву можливість. Ти ж зрозумів, милий мій власнику, що завищення залишків на складі - добра можливість маніпулювати податком на прибуток? Так і є. Але якщо поділити платників на 12 частин - то у податківців буде хороша нагода "напроситися" на інвентаризацію наступного року. Бо ж 31 грудня - всіх не перевіриш.

Отож, річні витрати часу на податкові обов'язки для ЗМП складають 1 годину 40 хвилин на рік. Добавимо до цього по годині місячних витрат - отримуємо трохи менше ЧОТИРНАДЦЯТИ годин на рік. Головбух - не потрібен. Можливість неправомірного штрафу - практично зведена до нуля.

Мрій та насолоджуйся, милий мій власнику ЗМП. Ну і можеш показати цей цикл статей свому народному депутатові:

ДУМКИ ПОЛТАВСЬКОГО СОЦЬКОГО - 1.

ДУМКИ ПОЛТАВСЬКОГО СОЦЬКОГО - 2

ДУМКИ ПОЛТАВСЬКОГО СОЦЬКОГО - 3. ПІДПРИЄМЦІ

МНОГАБУКАФФ ПРО FIFO

ДУМКИ ПОЛТАВСЬКОГО СОЦЬКОГО - 4. КОНТРОЛЬ ДОХОДІВ.

ДУМКИ ПОЛТАВСЬКОГО СОЦЬКОГО - 5. ПОДАТОК НА ПРИБУТОК.

ДУМКИ ПОЛТАВСЬКОГО СОЦЬКОГО - 6. ПОДАТКИ З ЗАРПЛАТИ.

ДУМКИ ПОЛТАВСЬКОГО СОЦЬКОГО - 7. ПДВ

ДУМКИ ПОЛТАВСЬКОГО СОЦЬКОГО - 8. ПОДАТОК НА ЗЕМЛЮ.

ДУМКИ ПОЛТАВСЬКОГО СОЦЬКОГО - 9. АГРАРІЇ.

download.jpg

А, ледь не забув. Калькуляція для приватних підприємців - далі буде.

Tags:

Crisis management. Finance management. ERP implementation. Just call.