?

Log in

No account? Create an account

Previous Entry | Next Entry

Управління грошовими потоками є страшенно розповсюдженою функцією нещасного фіндіра – чи не так, милий мій власнику?
І багато хто з них береться за реалізацію цієї функції, як то кажуть, “в лоб”. В невеликих масштабах – беруться візувати кожен вихідний платіж. В великих – заводять ціле ”казначейство”, в якому ”казначей” займається ”управлінням грошовими ”потоками”.

Як ти думаєш, милий власнику – чим займаються твої співробітники, реалізовуючи цю функцію? Правильно – встановлюють дати платежу, при цьому (частіше) призупиняючи деякі та (ймовірно) відправляючи деякі платежі завчасно.

Однак є нюанс, нещасний мій фіндіре. Строк будь-якого платежу є регламентованим законодавчими вимогами (як от податки) чи договорами. Отож фіндір, ”управляючи грошовими потоками”, насправді самовільно змінює регламентні строки платежів. А це,
мяко кажучи, не додає компанії ні авторитету назовні ні порядку всередині. Безумовно, бувають неприємні кризові моменти, коли компанія не має іншого виходу та змушена вибирати – що саме платити. Також живуть на білому світі компанії, власники
яких впевнені, що ”платять лише боягузи”. А як ”управляти грошовими коштами” фіндіру звичайніської компанії? Спробуймо уявити.

Шматочки загальної картини управління, що стосуються грошових коштів, виглядають якось так:
• Спланувати діяльність компанії на період;
• Спланувати, якими будуть доходи та витрати компанії;
• Спланувати грошові потоки, відповідні цим доходам (виручка) та витратам (видатки);
• Проаналізувати, чи достатньо виручки для сплати всіх видатків;
• Проаналізувати, чи достатньо виручки для сплати всіх видатків у випадку песимістичного сценарію (можливо, не одного);
• Якщо недостатньо – спланувати джерела поповнення (кредити, тощо) грошей та залучити ці гроші;
• Якщо таке залучення неможливе – ініціювати перепланування діяльності компанії аби її видатки були відповідними виручці.
Перший пунктик є відображенням твоїх наполеонівських планів, милий мій власнику. А всі інші пунктики, нещасний мій фіндіре, є логічною реалізацією того, що називається ”управління грошовими коштами”. Як бачиш, милий мій власнику, тут немає місця ”візуванню платежів”.

Візування не є управлінською дією - скоріше заходом безпеки. А ”управління грошовими коштами” – це функція планування та контролю за виконання планів. А як керуєш грошовими потоками ти?

Tags:

Crisis management. Finance management. ERP implementation. Just call.